فوتبال جهان - اخبار فوتبال جهان - اخبار
تاریخ : دو شنبه 6 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks

فوتبال جهان - اخبار

 

یوفا: ليونل مسي و كارلوس ته‌وز مهاجمان آرژانتين براي تيم ملي اين كشور گلزني كردند تا تيمشان بتواند در ديداري دوستانه آلباني را مغلوب كند.

به گزارش یوفا: به نقل از اسوشيتدپرس، اين پيروزي پرگل مي‌تواند روحيه‌اي بسيار عالي براي آرژانتيني‌ها باشد كه خود را براي حضور قدرتمند در جام ملت‌هاي آمريكاي جنوبي آماده مي‌كند.


در اين ديدار علاوه بر مهاجمان بارسلونا و منچسترسيتي، ايزكوئل لاوتزي و سرخيو آخرو نيز گلزني كردند تا هواداران با اميدواري بسيار به قهرماني تيمشان بينديشند. لاوتزي در دقيقه 5 آرژانتين را پيش انداخت و دقيقه 43 مسي اختلاف را بيشتر كرد. در نيمه دوم نيز 2 گل به ثمر رسيد. آخرو در دقيقه 75 بار ديگر دروازه آلباني را باز كرد و در نهايت ته‌وز در دقيقه 90 چهارمين گل را وارد دروازه حريف كرد تا آلبي سلسته با 4 گل به يك پيروزي پرگل برسد.

سرخيو باتيستا سرمربي آرژانتين در اين‌باره گفت: احساس خوبي دارم و فكر مي‌كنم بازي خوبي انجام داديم. مسي عالي بازي كرد و اين شيوه، همان چيزي است كه از او انتظار دارم.

باتيستا ادامه داد: از ساير بازيكنان نيز رضايت كامل دارم، ته‌وز و دي‌ماريا نيز عالي بودند. همه آنها در تركيب تيم ملي همكاري فوق‌العاده‌اي دارند. با اين بازيكنان به چيزي غير از قهرماني نمي‌انديشم.

 

فوتبال جهان - اخبار

 

یوفا: لژيونر معروف و پاراگوئه‌اي تيم بوكاجونيورز آرژانتين گفت: بازيكنان بايد با رفتار درست الگوي جامعه باشند.

به گزارش یوفا: سانتياگو سالسيدو بازيكن پاراگوئه‌اي كه به عنوان لژيونر در ليگ حرفه‌اي آرژانتين بازي مي‌كند در گفت‌و‌گو با سايت فيفا مطالبي را عنوان كرده است كه به شرح زير است:


*آقاي سالسيدو، شما تبعيض در فوتبال را چگونه معني مي‌كنيد؟
من مي‌گويم اين پديده‌‌اي نابخردانه است. نه كمتر و نه بيشتر، نآاگاهي كه از ابلهي برخي انسان‌ها سرچشمه مي‌گيرد.

*چه زماني براي شما محرز شد كه پديده تبعيض و توهين در فوتبال حضوري جدي دارد؟
اگر صادقانه بخواهم جواب بدهم بايد بگويم درست همان موقع كه به آرژانتين آمدم. در اين جا تبعيض و توهين موج مي‌زند، ولي من فكرم را معطوف آنچه در زمين بازي مي‌شود، كردم. غير از اين زندگي به واقع سخت‌تر از آنچه است،‌ خواهد شد. در ميدان بازي آدم عادت مي‌كند كه به‌خاطر يك توهين سرش را پايين بيندازد، اتفاقي كه دردناك است.

*چه توهيني را بيشتر از هر چيزي در حرف‌هاي تند با حريف بيشتر از همه شنيده‌ايد؟
آنها با الفاظ زشتي نسبت به من رفتار مي‌كنند. باور كنيد اين جور كلمات را خيلي عادي در صحبت‌هايشان حين بازي برزبان مي‌آورند. بديهي است كه من هم مثل خودشان جواب مي‌دهم، ساكت نمي‌مانم كه هرچه دل‌شان خواست به من بگويند. ولي اين وضعيت فقط خاص آرژانتين نيست، شامل همه جا مي‌شود. متاسفانه چنين حركتي به‌نظر مي‌رسد اكنون بسيار عادي شده است. رفتاري كه اصلاً درست نيست. چون ما بازيكنان بايد براي جامعه خود الگو باشيم.

*ظاهرا به آدم احساس متناقصي دست مي‌دهد در مملكتي باشد كه از يك سو درهايش را به روي ديگران مي‌گشايد و از سويي ديگر هوادارانش تا جايي كه مي‌توانند شعار عليه پاراگوئه‌‌اي ها سر مي‌دهند. خود شما وقتي در حين يك بازي با اين شعارها مواجه مي‌شوي، چه كار مي‌كنيد؟
در آن لحظات به خودم با ناراحتي مي‌گويم اين افراد چه‌قدر نادان هستند. غير از اين كاري از دستم برنمي‌آيد. در هرحال بازهم مي‌گويم كه بازيكن بايد صبر و تحمل داشته باشد تا بتواند در وسط زمين دوام بياورد. موضوعي كه واقعاً بسيار دردناك است. هرچند كه در تلويزيون وقتي بازي را نگاه مي‌كني، تا حدي متفاوت است.

*مي توانيد در اين زمينه مثال بزنيد؟
چندي قبل يك دربي سنتي ميان بوكاجونيورز و ايندپندينت را در تلويزيون ديدم. هواداران ايندپندينت عليه پاراگوئه‌اي‌هاي تيم حريف شعار مي‌دادند و بعد اشيايي را به زمين پرتاب كردند. اين حركت زشتي بود، در كشورم مردم خيلي زياد مسابقات ليگ آرژانتين را از طريق تلويزيون دنبال مي‌كنند. همان لحظه بود كه خودم را به جاي هموطنانم گذاشتم تا متوجه شوم چه احساس بدي با ديدن چنين تصاويري پيدا مي‌كنند. من پسري يك ساله دارم و خوشحالم كه او هنوز خيلي كوچك است تا متوجه شود چه چيزي در محيط پيرامون‌اش مي‌گذرد. اما اگر متوجه شود و از من سئوال كند، واقعا نمي‌دانم در اين باره چه جوابي به او بدهم.

*در شرايط كنوني چه اقدامي انجام داده‌ايد؟
هيچ كاري نكردم. در خانه هستم و احساس بدي دارم. كلا معتقدم اين كارها از سر ابلهي است. چند روز قبل ايندپندينت در بازي با راسينگ برنده شد، گلزن آن بازي يك بازيكن پاراگوئه‌اي به اسم كرييستيان بائس بود. بهترين گلزن تاريخ باشگاه نيز ارسنيو اريكو از پاراگوئه است. اما فكر مي‌كنيد همين موضوع را چگونه مي‌توان نقل كرد؟ در بين آنها،‌ بيان اين نكات امكان ندارد. هواداران به محض شنيدن تعريف از پاراگوئه‌اي‌ها، حرف‌‌هاي بس زننده مي‌زنند.

*شما اين همه تغيير در كلام هواداران از موقعي كه وارد ورزشگاه مي‌شوند، را چگونه بر مي‌شماري؟
واقعا در اين باره چيزي نمي‌دانم، آن تماشاگري كه در ورزشگاه به تو توهين مي‌كند، در بيرون ورزشگاه براي گرفتن عكس يادگاري با پسرش يا امضا روي پيراهنش التماس مي‌كند. حتي اگر مال تيم حريف هم باشي،‌ بازهم همين است. اين موضوع را اصلا نمي‌توان تصور كرد و شرح داد.

*براي كمك به بهبود اوضاع چه كار مي‌توان كرد؟
نمي دانم. شايد بايد اوضاع را خوب تحليل كرد. از يك سو مي‌بيني حتي زماني كه بازي‌ها به خاطر دشنام‌هاي نژاد‌پرستانه قطع مي‌شوند،‌ اقدامي به جا صورت گرفته است. از طرف ديگر شاهد خواهي بود اگر مبنا اينگونه باشد،‌ آن‌وقت هر هفته بايد 7،‌8 بازي وسط كار قطع شوند. شايد يك ابزار اصلاح امور درنظر گرفتن جريمه‌هاي مالي و كسر امتياز باشد. هرچند كه اين موارد عليه باشگاه و بازيكنان وجود دارد.

*اگر بخواهيد خطاب به تماشاگراني كه چنين رفتار زشتي دارند، پيام بدهيد و آنان را از انجام چنين كاري برحذر داريد، چه خواهيد گفت؟
در آن صورت از آنها خواهم پرسيد با اين كارها چگونه مي‌خواهند براي كودكان خود الگو باشند. خدا را شكر تربيت متفاوتي داشته‌ام، خوب مي‌دانم چه جور آدمي هستم. همان‌گونه كه به همه تا به حال گفته‌ام، با افتخار مي‌گويم از پاراگوئه‌اي بودن،‌ خوشحالم و به خود مي‌بالم.

 

فوتبال جهان - اخبار

 

یوفا: تيم فوتبال الوصل امارات به خاطر حضور اسطوره جهاني‌اش به تورنمنتي چهار جانبه در آمريكا دعوت شد.

به گزارش یوفا: به نقل از الخليج، اين تيم اماراتي كه چندي قبل ديگو مارادونا 50 ساله و آرژانتيني را به عنوان سرمربي استخدام كرد، روز گذشته از سوي مسئولين مسابقات ديترويت، دعوت‌نامه‌اي دريافت كرد.


براين اساس تيم عربي در صورت موافقت در تاريخ 4 تا 12 فوريه سال آينده ميلادي(15 تا 23 بهمن 90) در پيكارهاي فوق حضور خواهد يافت. تاكنون حضور ديناموبخارست از روماني در اين مسابقات قطعي شده است.

براساس گزارش فوق چنين دعوتي از يك تيم اماراتي بي‌سابقه بوده كه يكي از آثار حضور ستاره آرژانتيني به عنوان سرمربي است.

 

 




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید